Nagymágocs Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017 (III.22.) önkormányzati rendelete
A házasságkötés létesítésnek hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatalai munkaidőn kívül történő engedélyezésnek a szabályairól és az azokért fizetendő díjak mértékéről
Nagymágocs Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96.§ a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya Nagymágocs Nagyközség Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötés létesítésére (továbbiakban: anyakönyvi esemény) terjed ki.
Értelmező rendelkezések
2.§
E rendelet alkalmazásában:
(1) Anyakönyvi esemény: házasságkötés.
(2) Hivatali helyiség:
- Nagymágocs Nagyközség Házasságkötő Terme 6622 Nagymágocs, Szentesi út 11.
- Nagymágocsi Közös Önkormányzati Hivatal Tanácskozó Terme 6622 Nagymágocs, Szentesi út 42.
(3) Hivatali munkaidő: Nagymágocsi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
3.§
(1) Az anyakönyvi eseményeket általános szabályként a Hivatal hivatalos helyiségeiben és hivatali munkaidőben kell megtartani.
4.§
(1) Az anyakönyvvezető hivatalos helyiségen kívüli, illetve hivatali munkaidőn kívüli közreműködését a jegyzőtől – kérelem indoklásával – kell kérelmezni.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött, hogy:
– a leendő helyszínen a jogszabályi és technikai feltételek biztosítottak,
– az esemény arra méltó ünnepélyes helyszínen és körülmények között történik.
Az anyakönyvi események miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak
5.§
(1) A hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben anyakönyvi esemény lebonyolítása térítésmentes.
(2) A hivatali helyiségeken kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítása térítésmentes.
(3) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolítása 8.000,- Ft, amely az általános forgalmi adót nem tartalmazza.
(4) A díjat a Hivatal pénztárába – a házasságkötést megelőzően legkésőbb 3 munkanappal – kell megfizetni.
(5) Az elmaradt anyakönyvi esemény esetén a befizetett díj visszafizetésre kerül.
6.§
(1) A hivatali helyiségeken és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvezetőt választása szerint szabadidő vagy nettó 4.000 Ft díjazás illeti meg.
Záró rendelkezések
7.§
(1) A rendeletben nem szabályozott kérdésekben az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény, az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 32/2014. (V.19.) KIM rendelet, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezései az irányadók.
(2) A rendelet 2017. április 1. napján lép hatályba azzal, hogy a rendelet szabályait a már bejelentett, de a hatálybalépés napját követően sorra kerülő anyakönyvi események tekintetében is alkalmazni kell.
Szebellédi Endre István dr. Vida Bernadett
polgármester jegyző
Záradék:
Kihirdetve: Nagymágocs, 2017. március 22.
- Vida Bernadett
jegyző